آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

سکونت‌گاه‌های فضایی را بیشتر بشناسیم

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش پایگاه اطلاعات نوآوران و نخبگان، بشر همیشه به فضا علاقه‌مند بوده است و از نخستین تلسکوپ‌ها گرفته تا پرواز یوری گاگارین روس به فضای خارج از زمین به عنوان اولین انسان، همگی نخستین‌ گام‌های بشر برای کاوش هرچه بیشتر این مکان ژرف بوده است.

 نخستین انسان‌ها در سال ۱۹۶۰ پا بر قمر زمین گذاشتند و اگرچه این موفقیت بزرگی بوده است اما برای انسان جاه‌طلب اقامت چند ساعته یا حتی چند روزه در فضا کافی نبود. بنابراین برای انجام پژوهش بیشتر در محیط ریزگرانش و اقامت طولانی‌تر در فضا، ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار زمین ساخته ‌شد.

سکونت‌گاه‌های فضایی را بیشتر بشناسیم

ایستگاه فضایی بین‌المللی که معمولا به اختصار ISS نامیده می‌شود، بزرگترین سازه‌ی ساخت دست بشر است که در حال حاضر در فضا در فاصله‌ی بین ۳۳۰ تا ۴۳۵ کیلومتری از سطح زمین قرار دارد و مظهر پیشرفته‌ترین سازه‌ی مهندسی شده فضایی است که بشر تاکنون به آن دست یافته است. همچنین با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار گران‌ترین سازه‌ای است که بشر تا به حال به طور مشترک ساخته است. این ایستگاه‌ فضایی تلاش مشترک آژانس‌های فضایی بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده آمریکا، روسیه، ژاپن، کانادا و چند کشور اروپایی دیگر بوده است.از آنجایی که دوره‌ی مداری ایستگاه تقریبا ۹۰ دقیقه است، سرنشینان آن هر ۴۵ دقیقه یک بار طلوع یا غروب خورشید را تجربه می‌کنند

ایستگاه فضایی بین‌المللی یک فضاپیمای بزرگ است که به دور زمین می‌چرخد و به عنوان آزمایشگاهی برای انجام آزمایشات مربوط به حوزه نجوم، هواشناسی، فیزیک، زیست شناسی، پزشکی فضایی، تولید مواد، ارتباطات و غیره عمل می‌کند. علاوه بر این با استفاده از آن مشاهدات مهمی از زمین انجام می‌شود. این ایستگاه به عنوان یک اقامتگاه مشابه یک آپارتمان پنج خوابه با پنجره‌های بزرگ، یک سالن بدنسازی و دو حمام عمل می‌کند.

از آنجایی که دوره‌ی مداری این ایستگاه تقریبا ۹۰ دقیقه است، سرنشینان آن هر ۴۵ دقیقه یکبار طلوع یا غروب خورشید را تجربه می‌کنند، این بدان معناست که هر روز شاهد ۱۵ تا ۱۶ طلوع و غروب خورشید هستند. ایستگاه فضایی بین‌المللی را به عنوان یکی از درخشان‌ترین اجرام در آسمان می‌توان به راحتی از هر نقطه روی زمین مشاهده کرد. البته این در صورتی است که در آن زمان این ایستگاه در حال گذر از منطقه‌ی سکونت شما باشد.

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search