آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

حمایت از ۴۰۰ طرح پژوهشی علوم شناختی در سال‌های اخیر

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

به گزارش بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان، در سال‌های اخیر ۴۰۰ طرح تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دانش علوم شناختی توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی حمایت شدند.

با هدف ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و بهره‌مندی محققان، پژوهشگران و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی درسطح کشور از چترهای حمایتی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، درسال‌های اخیر در ۱۸ مرحله از فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی از سوی این ستاد ۴۰۰ طرح مطالعاتی و تحقیقاتی تحت پوشش حمایت های این ستاد قرار گرفتند.

از مجموع طرح های تحقیقاتی تحت حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، تاکنون ۲۰۰ طرح با برخورداری از حمایت‌های این ستاد به اتمام رسید و به همین تعداد طرح دیگر در حال اجرا است. 

 با اجرای سیاست های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و در نتیجه حمایت های این ستاد طرح‌های متعددی در زمینه نگاشت مغز، ایمپلنت‌های مغزی، ارتباط بین مغز و ماشین و سایر حوزه ها به اجرا در آمد.

ساخت انواع دستگاه‌های تصویربرداری از مغز، ثبت سیگنال های مغزی و تحریک مغزی از جمله دست آوردهای اجرای طرح های تحقیقاتی در امر تولید و ساخت فناوری‌های شناختی در کشور به‌ شمار می‌آید. 

ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی برای ترویج و ارتقای دانش درحوزه های علوم شناختی و فنآورانه و نیز پیشبرد اجرای طرح های تحقیقاتی، درحال حاضر با بیش از دو هزار تن از اساتید، محققان و متخصصان در یکصد مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در استان های مختلف کشور همکاری و مشارکت دارد. 

در سال گذشته در هشت مرحله فراخوان این ستاد یکصد و شصت طرح تحقیقاتی توسط مراکز علمی و پژوهشی برای برخورداری از چترحمایتی ستاد در زمینه های روانشناسی، فناورانه، نگاشت مغز، مدیریت، آموزش و پرورش، توانبخشی شناختی و علوم اعصاب ارایه شد که بیش از پنجاه طرح مورد تصویب قرار گرفت.

ستاد توسعه علوم و فناوریهای شناختی در راستای اهداف و سیاست های راهبردی تلاش می کند با حمایت از طرح های پژوهشی فناورانه و استفاده از امکانات و ظرفیت های داخلی، فرصت های لازم برای ترویج و توسعه دانش علوم شناختی در کشور را فراهم کند و با تامین نیازهای این حوزه، زمینه دستیابی به خودکفایی و کاهش وابستگی‌ها حاصل شود.

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search