آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

«امنیت» ارمغان تاسیسات نیروگاه‌ها شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رپچردیسک‌ ابزاری راهبردی است که نیروگاه‌ها، پالایشگاه‌ها و اماکن دارای سیستم‌های تحت فشار برای امنیت بیش‌تر تاسیسات خود، از آن استفاده می‌کنند.

جواد بهرامی مدیر بخش تامین مالی شرکت اطمینان صنعت نوین شریف گفت: رپچردیسک، کاری شبیه به فیوز در مدار برق انجام می‌دهد. موارد استفاده این رپچرها، در سیستم‌هایی است که جریان به شکل سیال عبور کرده و با فشار بالا مواجه هستند. در چنین شرایطی، رپچرها منفجر می‌شوند تا کل سیستم نابود نشود.

وسیله­ ای پرکاربرد و حیاتی

این رپچرها متشکل از یک ورق و دیسک فولادی است که عملیات حرارتی روی آن انجام شده و با یک سری عملیات برش خاص، به مرحله تولید می‌رسند.

رپچردیسک‌ها، وسیله پرکاربرد و حیاتی محسوب می‌شوند که موارد استفاده آنها در تمام پتروشیمی‌ها، نیروگاه‌ها و اماکنی است که سیستم‌های تحت فشار دارند.

این محصول تا به امروز جزو اقلام وارداتی محسوب می‌شده و شرکت اطمینان صنعت نوین شریف، نخستین نمونه‌های ایران‌ساخت آن را طراحی و تولید کرده است. این شرکت درصدد است تا با توسعه تولیدات، از سال آینده، برای این محصول، پروانه منع واردات گرفته و علاوه بر تامین بازار داخل، آن را به کشورهای منطقه صادر کند.

10 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

در این پروژه، 26 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند. این پروژه، سالیانه 10 میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

نمونه‌های این محصول که رونمایی از خط تولید آن، سال گذشته صورت گرفته، هم‌اکنون بازار داخل را تامین کرده است.

بهرامی به کمک‌های معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اشاره کرد و گفت: در تولید این محصول، علاوه بر مشاوره‌هایی که از معاونت دریافت کردیم، تسهیلات طرح کلان ملی فناوری برای راه‌اندازی خط تولید هم به ما اعطاء شد که توانستیم فرآیند تولید محصول را توسعه دهیم.

 

 

منبع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search