آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

تولید آب شیرین با دستگاهی هوشمند ممکن شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

دستگاه آب‌شیرین‌کن مجهز به هشداردهنده عملکرد توسط شرکت داخلی ساخته و به کمک مناطقی آمد که آب شیرین در دسترس ندارند.

علی اکبر بابالو مدیرعامل شرکت دانش پژوهان صنعت نانو دربار ه دستگاه چهارمرحله‌ای آب شیرین‌کن ایران‌ساخت گفت: این دستگاه، در مناطقی مورد استفاده است که آب شیرین در دسترس آن ها نیست و می‌توانند با دستگاه آب شیرین کن چهارمرحله ای که یک دوم نمونه خارجی قیمت دارد، آب شیرین به‌دست آورند.

تامین نیاز به آب شرب

فیلتر ۵ میکرون این‌لاین در مرحله اول دستگاه تصفیه آب نصب می‌شود که از الیاف پلی پروپیلن با دقت پنج میکرون ساخته شده است و برای حذف رسوبات، مواد معلق و آلودگی های آب تا ۵ میکرون کاربرد دارد. جنس رویی این فیلتر از پلاستیک بهداشتی مقاوم است و از توان تحمل فشار ورودی 125 پاسکال برخوردار است.

این فیلتر، برای دستگاه های تصفیه آبی که با فشار آب شهری کار می کنند بسیار مناسب است. وظیفه فیلتر مرحله اول رسوب زدایی و حذف مواد معلق موجود در آب با دقت پنج میکرون است. استفاده از فیلتر پنج میکرون در دستگاههای تصفیه آب الزامی است و حذف آن از دستگاه باعث خسارات جدی به دستگاه و پایین آمدن کیفیت تصفیه آب می شود.

مرحله دوم فیلتر کربن است که می تواند کلر و مواد آلی موجود در آب را حذف کند. مواد موجود در این فلیتر و عملکرد آن در فرایند تصفیه سبب بهبود طعم و مزه آب آشامیدنی شده و کیفیت تصفیه را بالا می برد. استفاده از نمونه های تقلبی که در بازار به وفور یافت می شود به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا احتمال استفاده از مواد شیمیایی یا زغال سنگ در آن وجود دارد.

مرحله سوم فیلتر ۱ میکرون اینلاین است که از مواد پلی پروپیلن با دقت یک میکرون ساخته شده و برای حذف ذرات و آلودگی های آب به کار می رود. ظرفیت استاندارد کارکرد این فیلتر 2 هزار گالن بوده و با اتصالات پیچی یا فشاری به مدار آب متصل می شود. چیدمان فیلترها در دستگاه تصفیه آب بسیار مهم است و این فیلتر نیز باید بر اساس اصول تعریف شده در دستگاه تصفیه آب قرار گیرد.

دستگاه هشدار دهنده

مرحله چهارم فیلتر پست کربن است که حذف املاح آلی از آب را انجام می دهد. برای تکمیل فرآیند حذف در مرحله چهارم، فیلتر کربن فعال تکرار شده است. فیلتر پست کربن از کربنی که با استفاده از فعل و انفعالات حرارتی تبدیل به کربن فعال شده، ساخته شده و کارآیی دستگاه را به بالاترین سطح خود ارتقا می دهد. وظیفه فیلتر پست کربن از بین بردن طعم و بوی بد آب و حذف کلر و سایر آلاینده های شیمیایی است.

این مدیر حوزه دانش بنیان توضیح داد: دستگاه آب شیرین کن تولید شده در شرکت دانش پژوهان صنعت نانو مجهز به دستگاه هشداردهنده است که عدم کارآیی صحیح هر قسمت را اعلام می کند و هشدار می دهد که فیلتر مورد نظر تعویض شود. تولید دستگاه آب شیرین کن در شرکت دانش پژوهان صنعت نانو 25 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

 

 

منبع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search