آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

پمپ ایران‌ساخت انتقال سیالات را تسهیل کرد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

پمپ اسکرو از دسته پمپ‌های جابه‌جایی مثبت است که در عبور جریان از میان قطعات پمپ به‌ صورت محوری عمل می کند و کارایی گسترده ای در صنعت دارد.

حسین شهرکی مدیرعامل شرکت ارشیا نیرو گستران آژند که این محصول را تولید کرده است، توضیح داد: پمپ ها وکمپرسورهای اسکرو به برای ثبات کاری بالا و نوسان بسیار پایین در پمپاژ سیال و نیز امکان تولید دبی فشارکاری بالا، کاربرد گسترده ای درصنایع مختلف به ویژه صنایع نیروگاهی و نفت و گاز دارند.

پیچیدگی بالا و ملاحظات گسترده و متنوع، به همراه دقت های بسیار بالای تولید اسکروها، سبب شده تا دانش طراحی، دانش ساخت و تولید و نیز تجهیزات پیشرفته و حساس مربوطه در انحصار چند شرکت بین المللی باقی بماند که محصول تولید شده در آن شرکت ها دو برابر نمونه ایرانی قیمت دارد.

جابه‌جایی ایمن

سیال در این پمپ از بین پیچ ‌های نصب شده روی روتور حرکت می ‌کند. چرخش پیچ‌ها و درگیری آن‌ها با هم، باعث حرکت محوری سیال می‌شود. این حرکت در سایر پمپ‌های روتاری به صورت دایره‌ای است. الگوی جریان محوری و سرعت‌ های داخلی پایین در پمپ اسکرو، در مواردی چون گرفتن روغن از سیال و یا هم زدن بسیار کارایی دارد.

یکی از کاربردهای پمپ اسکرو در آسانسورهای پیشرفته است که جا به جایی را ایمن تر و بدون لرزش رقم می زند.

شرکت ارشیا ابتدا با بررسی های علمی و تحلیل مهندسی اقدام به طراحی و ساخت ماشین مخصوص چند محوره ای کرد که توسط آن اولین اسکروهای سوخت مایع توربین GE-F9 مطابق نمونه شرکت های خارجی ساخته شد. پس از آن عملیات مهندسی معکوس، ریخته گری و ماشینکاری مجموعه کامل پوسته پمپ مذکور انجام شد.

نخستین بار در خاورمیانه

علاوه بر این دنده های جناغی انتقال قدرت و تایمینگ پمپ های اسکرو نیز تولید شد. به تدریج با اصلاح و بهبود نقاط ضعف ماشین مخصوص 5 محوره، طراحی و ساخت نسل دوم دستگاه تولید اسکروها درحال انجام است. فرآیند تولید اسکروهای پمپ سوخت مایع توربین ها براساس کیفیت نمونه های خارجی اجرا و پس از آن ساخت مجموعه کامل پمپ اسکروی سه تایی انجام شد. برای اولین بار در خاورمیانه تست پمپ اسکرو با سه هزار دور بر دقیقه در داخل شرکت ارشیا انجام شده است.

ایجاد 40 فرصت شغلی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که 40 فرصت شغلی در شرکت ارشیا نیرو گستران آژند ایجاد شده است، گفت: پمپ های اسکرو تولید شده در داخل کشور از کیفیت بالایی برخوردار هستند و صادرات این محصول نیز ممکن است. مشخصا موفقیت شرکت های دانش بنیان زمانی بیشتر می شود که حمایت های لازم صورت گیرد. متاسفانه شاهد هستیم امروز هنوز هم از برخی شرکت های دانش بنیان مالیات اخذ می شود در حالی که می توان در این حوزه تسهیلاتی در نظر گرفت.

 

 

منبع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search