آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

ترمیم و مقاوم‌سازی مخازن ذخیره با روشی جدید و به‌صرفه ممکن شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

روشی جدید برای ترمیم و مقاوم‌سازی مخازن ذخیره با استفاده از مواد کامپوزیت ارائه شد که فرآیند بازسازی را به 3 ماه کاهش داده است.

سید مهدی آذرفام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکین مقاوم‌سازی پیشرفته با بیان اینکه روش قدیمی برای ترمیم و مقاوم‌سازی مخازن ذخیره فرآیندی طولانی است که باعث آلودگی هوا نیز می‌شود، گفت: با توجه به مصارف عمده مخازن ذخیره در پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های مواد شیمیایی و نقش مهم آن‌ها در نگهداری و ذخیره مواد اولیه و یا محصول، عملکرد صحیح و بهینه آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کاهش زمان تعمیر به 3 ماه

خوردگی مخازن یکی از مشکلات مهم ذخیره‌سازی محصولات است. نشت مخازن موجب آلودگی آب‌های زیرزمینی و وارد آمدن خسارات جبران‌ناپذیر به محیط‌زیست خواهد شد. بر اساس تجارب موجود، به‌کارگیری حفاظت کاتدی نتوانسته است به‌طور کامل مانع از نشت و جلوگیری از خوردگی کف مخازن ذخیره شود.

بسیاری از مخازن ذخیره‌ای که سال‌ها از آن‌ها بهره‌برداری شده است، در قسمت‌های مختلف آن‌ها آسیب مشاهده می‌شود و یا دچار خوردگی شده‌اند. با استفاده از مواد کامپوزیت می‌توان کف، دیواره و حتی سقف این‌گونه مخازن را پوشش داده و لایه چینی کرد.

به‌این‌ترتیب هم از خوردگی مخزن جلوگیری شده است و همچنین استحکام سازه مخزن افزایش می‌یابد. با استفاده از این روش حتی می‌توان مخازن با عمر کم و نوساز که هیچ محصولی از زمان ساخت تاکنون در آن‌ها ذخیره نشده است را با تعداد لایه‌های کم‌تر جهت جلوگیری از خوردگی مخزن پوشش داد.

در ایران برای اولین بار است که این روش انجام می‌شود. وقتی می‌خواهیم یک مخزن را مقاوم‌سازی کنیم اگر روش قدیمی انجام شود در حدود 2 سال تعمیر طول می‌کشد و در این مدت مواد نفتی سوخته، کلی هزینه مصرف و هوا نیز آلوده می‌شود.

ایجاد اشتغال برای 150 نفر

این دانش، فرآیند تعمیر را به حدود 3 ماه کاهش می‌دهد و از خدمات پشتیبانی برخوردار است. همچنین در کنار صرفه‌جویی ارزی در زمان‌هایی که سفارش باشد 150 نفر در این شرکت مشغول به فعالیت می‌شوند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تکین مقاوم‌سازی پیشرفته با اشاره به اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همیشه سعی کرده از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، افزود: توسط این مجموعه به شرکت ما ضمانت‌نامه و وام در کمترین زمان ارائه شده که این امر قابل‌تقدیر است.

 

 

منبع، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search