آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

دسترسی به فرهنگ لغت فارسی آسان شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک شرکت خلاق توانست با ایجاد نرم‌افزارهای کاربردی تحولی بنیادین در فرهنگ‌نویسی ایجاد کند.

حسن یوسف‌زاده مدیرعامل شرکت خلاق پیشرو نگاه زرین، گفت: این شرکت به صورت کلی در حوزه ساخت و طراحی نرم‌افزارهای مختلف فعالیت دارد. یکی از محصولات شرکت نیز اپلیکیشن فرهنگ لغت فارسی است. در تدوین این نرم‌افزار سعی کردیم تا ضمن سهولت در استفاده، اطلاعات همه‌جانبه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت خلاق پیشرو نگاه زرین، ادامه داد: در حال حاضر کتاب‌های فرهنگ لغت کاغذی موجود در بازار مانند فرهنگ لغت معین یا دهخدا از حجم قابل توجهی برخوردار هستند، قیمت آنها نیز با توجه به افزایش قیمت کاغذ بالا رفته است. علاوه بر این برای کاربر مشکل است که تمام جلدهای فرهنگ لغت را به همراه خود برای موقعیت‌های مختلف حمل کند.

این فعال صنابع نرم و خلاق، ضمن توضیح فرایندهای علمی موجود در این شرکت، گفت: بر این اساس تلاش کردیم تا فرهنگ لغت فارسی را در قالب یک اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار دهیم. استفاده‌کنندگان می‌توانند به سادگی بر روی موبایل خود در هر زمانی به این فرهنگ لغت دسترسی داشته باشند.

یوسف‌زاده ضمن مهم برشمردن توجه به ابعاد هنری و ادبی در فعالیت‌های نرم‌افزاری، افزود: با توجه به سهولت کار با این اپلیکیشن علاوه بر کاربر ایرانی، کاربرهای قابل توجهی از کشورهای فارسی زبانی چون افغانستان و تاجیکستان نیز داریم. این مسئله علاوه بر توسعه فرهنگی، به نوعی صادرات خدمات مهندسی و نرم‌افزاری نیز محسوب می‌شود.

به گفته وی، ما در حال حاضر در پارک علم و فناوری خرم‌آباد مستقر هستیم، اما با توجه به ماهیت جهان ارتباطات، خدمات ما فراگیر و شامل همه کشور است. در حال حاضر نیز در حوزه برنامه‌هایی فعالیت داریم که ماهیت رایگان دارند و مدل درآمدزایی آنها با استفاده از تبلیغات است.

مدیرعامل شرکت خلاق پیشرو زرین، ضمن تشریح فعالیت‌های صورت گرفته در واحد تحقیق و توسعه شرکت، بیان کرد: با توجه به افتخارات کسب شده توسط در جشنواره‌های مختلف، تلاش کرده‌ایم تا واحد تحقیق و توسعه شرکت را فعال نگاه داریم و امیدوار هستیم تا در آینده نزدیک محصولات بیشتر و متنوع‌تری به بازار عرضه کنیم.

 

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search