آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

19 هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یکی از راه‌های تسهیل دسترسی به دستگاه‌های آزمایشگاهی، به اشتراک‌گذاری آنها است. تاکنون 19 هزار دستگاه آزمایشگاهی در دسترس قرار گرفته است.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تجهیزات آزمایشگاهی متنوعی را به اشتراک گذاشته است که شامل تجهیزات عمومی و پایه آزمایشگاهی و همچنین دستگاه های تخصصی و پیشرفته می شود.

این تجهیزات و دستگاه‌ها در حوزه‌های متنوعی مانند زیست‌فناوری، فناوری نانو، علوم شناختی، علوم و صنایع دریایی، هوایی، فضایی، ریلی، صنایع دستی، سلول های بنیادی، نفت، انرژی و نیرو، برق و الکترونیک، معدن، مواد، پلیمر، کشاورزی، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی و غیره، کاربرد دارند و خدمات آزمایشگاهی را به پژوهشگران و صنایع کشور ارایه می کنند.

بر اساس آمار منتشر شده، با همکاری مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری فعالان و مراکز آزمایشگاهی در حال حاضر حدود 19 هزار دستگاه آزمایشگاهی به اشتراک گذاشته شده است.

این دستگاه‌ها شامل تجهیزاتی مانند «آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای»، «آون چرخشی»، «اتاقک دما و رطوبت ثابت»، «اتاقک رشد»، «اتاقک مواجهه تنفسی حیوانات آزمایشگاهی» و همچنین «میکروسکوپ های الکترونی»، «طیف سنج های جرمی پیشرفته»، «تجهیزات نقشه برداری مغز»، «تجهیزات آزمون خودرو» و غیره می شود. دستگاه هایی که تاثیر مستقیمی در افزایش کیفیت پژوهش های آزمایشگاهی در کشور دارند.

 

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search