آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

کلر دوستدار محیط‌زیست به بازار جهانی رسید

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تولید کلر و سودسوزآور عاری از ناخالصی جیوه و دوستدار محیطزیست یک شرکت دانش‌بنیان، مشتریانی از صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی دارد. این محصولات هم در بازار داخلی و هم بازار جهانی به فروش می‌رسد.

شرکت کلرپارس، یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیانی است که توسط وزارت نیرو برای تامین کلر شرکت‌های آب و فاضلاب در تبریز ایجاد شد. این شرکت یکی از مجموعه‌های پیشرو در صنعت کلرآلکالی با رویکرد سبز در منطقه محسوب می‌شود. شرکتی که محصولاتش در صنایع مختلف آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه‌ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت و گاز، رنگ‌سازی، کاغذسازی و نساجی کاربرد دارد.

کلر به عنوان عامل گندزدا در صنعت آب و فاضلاب، سفید کننده در صنعت نساجی، عامل اکسیداسیون در واکنش‌های شیمیایی و در فرآیند تولید بیش از 30 هزار ماده شیمیایی کاربرد دارد. کلر به شکل نمک‌های کلرید در طبیعت و بدن انسان وجود دارد. كلر در دما و فشار عادی گازی زرد رنگ و متمايل به سبز و دارای بوی سوزش‌آور و تحريك‌كننده و از نظر شيميايي نيز بسيار فعال است و در طبيعت بصورت تركيب با عناصر ديگر يافت می‌شود.

به گفته ابوالفضل باباپور مدیر عامل این شرکت، تولید هیدروژن، سود و کلر، پارافین کلره، آب اکسیژنه 35 تا 50 درصد محصولات دانش‌بنیان ما است.

وی همچنین بیان کرد: ما در کلر پارس در تلاش هستیم تا همزمان با گسترش دامنه فعالیت‌های داخلی‌مان، مسیر صادرات محصولاتمان را هموارتر سازیم و به بازارهای بین‌المللی خود بیافزاییم. ما هم‌اکنون محصولات خود را به 15 کشور جهان از جمله عراق، سوریه، افغانستان، اوکراین، پاکستان، گرجستان، ارمنستان و غیره صادر می‌کنیم.

این فعال دانش‌بنیانی ادامه داد: استفاده از آخرین فناوری دوست‌دار محیط زیست در تولید کلر و سودسوزآور باعث شده تولیدات شرکت عاری از هرگونه ناخالصی جیوه باشد و در نتیجه محصول تولید شده آسیبی به محیط زیست نرساند.

 

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search