آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

باتری‌ها با دستگاه ایرانی سنجش می‌شوند

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

گاز هیدروژن در مصارف مختلفی همچون آزمایشگاه‌های پیل سوختی، آزمایشگاه‌های ساخت کاتالیست، سیستم‌های کروماتوگرافی گازی و ... کاربرد گسترده‌ای دارد.

 

امروزه در اکثر مراکز مصرف هیدروژن، این گاز در سیلندرهای فشار بالا ذخیره شده و به مصرف می‌رسد. این روش با توجه به ایمنی حساس مربوط به این گاز خطرناک بوده و امکان بروز حادثه در محل مصرف را افزایش می‌دهد این امر لزوم حذف سیلندرهای پرخطر هیدروژن و جایگزینی آن را با ژنراتورهای هیدروژن نشان می‌دهد.

محمد ژیانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «هیدروژن آسیا» درباره این دستگاه گفت: با استفاده از این دستگاه، هیدروژن مورد نیاز در محل مصرف تولید شده و از ذخیره سازی هیدروژن اضافی در محل جلوگیری می‌شود.

این فعال فناور افزود: با استفاده از این دستگاه می‌توان گاز هیدروژن را در محل مصرف تولید کرد که علاوه بر ایمنی و تولید عمر بالا، دارای عملکرد مناسبی در تولید هیدروژن با خلوص بالا را نیز شاهد باشیم.

بنابراین لزوم حذف سیلندرهای پرخطر هیدروژن و جایگزینی آن با ژنراتورهای تولید هیدروژن ضروری به نظر می‌رسد.

دستگاه تست باتری

محمد ژیانی درباره یکی دیگر از محصولات ساخته شده در این شرکت توضیح داد: دستگاه تست باتری جهت بررسی عملکرد و طول عمر انواع مختلف باتری‌ها و اجزای آنها نظیر انواع نانومواد به کار رفته در ساخت باتری‌ها، نانو کاتالیست‌های آندی و کاتدی، غشاهای جداکننده کامپوزیتی و ... به کار می‌رود.

وی بیان کرد: این دستگاه می­تواند عملکرد انواع مختلف باتری‌های نوع اول و دوم (قابل شارژ و غیرقابل شارژ) را در دو مد شارژ و دشارژ و با انجام تست‌های جریان ثابت، ولتاژ ثابت، مقاومت ثابت، توان ثابت و انجام تست‌های چرخه‌ای بررسی کند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «هیدروژن آسیا» افزود: در این دستگاه کلیه تنظیمات مربوط به انجام تست‌ها از طریق نرم‌افزار تخصصی تحت ویندوز صورت می­گیرد. این دستگاه علاوه بر تست انواع باتری­ها، قابلیت انجام تست پیل­های سوختی (آن دسته از پیل‌های سوختی که نیاز به سیستم‌های فرآیندی ندارند نظیر پیل‌های سوختی الکلی ایستا) و الکترولایزرها را نیز دارا است.

این فعال فناور گفت: این دستگاه دارای 5 کانال مستقل است و با استفاده از آن، امکان تست‌های شارژ و دشارژ همزمان 5 باتری به طور مستقل و تعیین ظرفیت شارژ و دشارژ باتری، انرژی، بازده، سرعت تخریب و ... وجود دارد.

ژیانی از کاربرد این دستگاه گفت: مطالعه عملکرد و طول عمر انواع باتری­ها و اجزای آن نظیر مواد، نانوکاتالیست­ها و غشاهای کامپوزیتی به کار رفته در باتری یا الکترولایزر و بهینه سازی پارامترهای شارژ و دشارژ باتری در شرایط عملیاتی واقعی از کاربردهای اصلی این دستگاه است.

وی افزود: نمونه مشابه این دستگاه به کشور وارد می‌شود که عموما نیز ساخت کشورهای اروپایی است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «هیدروژن آسیا» به اشتغال‌ ایجاد شده در این شرکت اشاره کرد و گفت: در این شرکت به طور ثابت 3 نفر مشغول به کار هستند ولی براساس دریافت پروژه تولید و افزایش تولید این میزان نفرات به 8 نفر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی گفت: به طور متوسط قیمت محصولات این شرکت در مقایسه با نمونه مشابه خارجی آن 50 تا 60 درصد ارزان‌تر است.

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search