آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

ماشین آلات صنعت شیمیایی با فناوری بومی تولید شد

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

یک شرکت دانش‌بنیان داخلی توانسته است تجهیزات و ماشن‌آلات فرآیندی صنایع شیمیایی، معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی، آب و فاضلاب، دارویی و غذایی با فناوری داخلی تولید و نیاز صنعت را تأمین کند.

امیرعباس اختراعی مدیرعامل شرکت طلایه داران صنعت فرآیند درباره محصولات دانش بنیان این شرکت و کاربرد آن در صنعت گفت: این شرکت به دلیل محصولات سیستم های ویژه فرآیندی دانش بنیان شناخته شده است. ما سازنده و طراح پلانت‌های صنایع شیمیایی هستیم و به طور کلی در رابطه با پلانت های فرآیندی کار می کنیم .

اختراعی یادآور شد: شرکت طلایه داران صنعت فرآیند حدود 25 سال در این صنعت تجربه دارد و قابلیت های زیادی در تولید محصولات صنعتی و رفع نیازها با تولیدات دانش‌بنیان داخلی دارد.

وی در مورد نمونه مشابه محصولات شرکت طلایه داران صنعت فرآیند و مزیت رقابتی این شرکت گفت: محصولات نمونه خارجی دارد ولی در داخل اغلب شرکت ها ماشین سازند ولی ما پلانت می سازیم.

وی همچنین گفت: ایران کشوری نفتی است که پروسه شیمیایی در آن زیاد است یعنی به جای خام فروشی می شود مواد اولیه را با فرآیند و تبدیل به دیگر محصولات، در زنجیره ارزش افزوده خوبی قرار داد.

مدیرعامل شرکت طلایه داران صنعت فرآیند میزان اشتغال زایی مستقیم را 120 نفر عنوان کرد و گفت: ما یک گروه هستیم و همه شرکت هایمان هم دانش بنیان هستند که در کل حدود 500 نفر اشتغال زایی ایجاد کرده ایم.

وی ادامه داد: در سال 1369 با هدف طراحي، ساخت و راه اندازي صنايع مشتمل بر صنايع شيميايي ، نفت، معدني، دارويي و غذايي آغاز کرد، پيشرفت صنايع داخلي مربوطه و التزام دسترسي به ماشين آلات با آلياژهاي ويژه موجب شد تا اين شركت با انتقال تكنولوژي و تقويت کردن بخش مهندسي و ساخت، استمرار رشد و شكوفايي همراه با توسعه را در دستور كار خود قرار دهد .

اختراعی در خصوص صادرات محصولات شرکت طلایه داران گفت: عمده ترین مشکل ما برای انجام صادرات نبود بانک های تسهیلگر دو طرف بین ایران و کشورهای هدف است که البته به خاطر محدودیت های تحریم این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه گفت: برای رونق تولید ساخت داخلی اول باید کنترل و دقت خیلی ویژه ای بر واردات محصولات به داخل ایران باشد. باید موانع فنی و موانع رقابتی که در سایر کشورهای جهان و حتی مدعیان بنیان گذاران تجارت جهانی وجود دارد بتوانیم آنها را اعمال کنیم.

اختراعی افزود: در کنار آن فرهنگ خودباوری به محصولات داخلی در بین مردم کشور بالا برود. برای رونق تولید داخلی باید برنامه جدی داشته باشیم و در حد حرف نباشد تا نسل آینده به ساخت تولید داخلی افتخار کنند.

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search