آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

اخبار فناوری های نوین

حفظ گونه‌های قابل انقراض در باغ‌های گیاه‌شناسی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

باغ های گیاه شناسی

مکانی برای ایجاد اکوسیستم های مختلف و حفاظت از گونه های گیاهی با ارزش هستند که می توانند کاربری های تحقیقاتی و پژوهشی نیز داشته باشند.

راه اندازی و ایجاد باغ های گیاه شناسی مسئله ای مهم در راستای حفظ و نگهداری ژرم پلاسما های با ارزش گیاهی محسوب می شود. در این مکان ها می توان گونه های مختلف و متنوع را نگهداری و از این طریق از خطر انقراض آنها نیز جلوگیری کرد.

البته باغ های گیاه شناسی علاوه بر مکانی برای ایجاد اکوسیستم های مختلف و حفاظت از گونه های گیاهی می توانند کاربری های تحقیقاتی و پژوهشی نیز داشته باشند. تحقیق در زمینه روش های تکثیر و پرورش گونه‌های با ارزش از نظر حفاظتی و اقتصادی از موضوعات دیگری است که در باغ‌های گیاه¬شناسی به آن پرداخته می‌شود.

پس اهمیت ایجاد و راه اندازی آنها مشخص است و در تمامی استان های کشور طرح هایی در این زمینه در حال اجرا سازی است.

به گفته محمد حسن عصاره دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با توجه به الزامات سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی درباره ضرورت احیاء، اصلاح و توسعه بانک ژن و غنی سازی، تقویت و توسعه کمی و کیفی کلکسیون نمایشی گیاهان دارویی در سال 1397 در 10 مجموعه و باغ گیاه شناسی در استان¬های اصفهان، همدان، خوزستان، کرمان، یزد، تهران، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی، لرستان و خراسان رضوی طرح¬های توسعه و احیاء کلکسیون گیاهان دارویی انجام شد.

البته ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از سال 92 تا کنون با توجه به سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی برای تقویت و توسعه بانک ژن گونه های گیاهی اقدام کرده است و در این زمینه طرح های مختلف استقرار کلکسیون گیاهان دارویی به اجرا در آمده است.

logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search