آژمان مهاجر ویزای کانادا شینگن تضمینی فوری مالتی توریستی تحصیلی کاری اقامت دائم دانشجویی

دکتر محمد پسرک لی

محمد پسرک لی (Mohammad Pessarakli) در سال ۱۳۲۷ در روستای معصوم‌آباد از توابع شهرستان گرگان متولد شد. از سال ۱۳۵۶ جهت ادامه تحصیل به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرده و موفق به اخذ دانشنامه دکترا کشاورزی و فوق دکترا مهندسی آب و خاک شد. وی هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشکده کشاورزی دانشگاه ایالتی آریزونا ایالات متحده آمریکا است.


دانشمند برتر و مرد سال ۲۰۰۵ میلادی به انتخاب سازمان بیوگرافی آمریکا و جز ۱۰۰ رهبر اساتید جهان (اساتید پیشرو) به انتخاب دانشگاه آکسفورد انگلستان، استاد نمونه دانشگاه، مؤلف بیش از ۱۰ جلد کتاب مرجع در زمینه‌های کشاورزی، آب، خاک، گیاه، فضای سبز و بیابان از افتخارات این استاد ایرانی الاصل دانشگاه آریزونا و پژوهشگر سرشناس می‌باشد. تخصص اصلی ایشان فعالیت علمی و تحقیقاتی تنش‌های محیطی (به ویژه خشکی و شوری) بر روی گیاهان است. در بین پژوهشگران، همکاران، دانشجویان، خبرنگاران رسانه‌ها به «پدر علم بیابان»، «نفس صحرا (کویر)»، «پدر فضای سبز» و «پدر علم آب و خاک» مشهور است. او از سال ۱۳۹۴ هجری شمسی به صورت پاره وقت با پژوهشکده محیط‌های خشک در ایران همکاری می‌کند.

تخصص : زمین شناسی, کشاورزی, منابع طبیعی, خاک, آب شناسی
دانشگاه : دانشگاه آریزونا
logonokhbegan6.png
logo-samandehi

پیام مدیر

سامانه بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان برای شما کاربران عزیز ایجاد شده است. امیدواریم مطالب سایت مورد استفاده شما دوستان قرار بگیرد. شما می توانید با مراجعه به سامانه نوآوران و نخبگان نسبت به ثبت طرح و ایده های خود اقدام فرمایید. همچنین در صورت نیاز به هرگونه سرمایه گذاری داخلی و خارجی با شماره تلفن09302740763 در ارتباط باشید. ما صمیمانه در کنار شما خواهیم بود

 

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین اخبار سایت مطلع شوید

© Copyright 2024 بانک اطلاعات نوآوران و نخبگان. All Rights Reserved.

Search